Το σκίτσο δείχνει τον Καντάφι να ακροβατεί σε μία λεπίδα με το σήμα του Facebook, ενώ ενοχλητικά tweets προσπαθούν να τον κάνουν να χάσει την ισορροπία του.
Ίσως πριν από μερικούς μήνες ο ηγέτης της Λιβύης να μην έδινε καμία σημασία σε αυτό το σκίτσο, ίσως να μην μπορούσε να κατανοήσει καν τι υπονοεί. Τώρα βλέπει την αυτοκρατορία του να καταρρέει σαν πύργος στην αμμουδιά που παρασύρθηκε από το κύμα και διερωτάται τι πήγε λάθος. Η απάντηση είναι πιο απλή από ό,τι νομίζει.
Λόγω έλλειψης διορατικότητας ηττήθηκε από την νέα εποχή. Η εξάπλωση των ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης γίνεται με ταχύτητα επιδημίας. Μια δύναμη αδιαμφισβήτητη, μη αναστρέψιμη και κατά πάσα πιθανότητα ακατανίκητη. Οι συριακές Αρχές μπλόκαραν πολλές φορές στο παρελθόν σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, τώρα όμως για πρώτη φορά μπλόκαραν τη γενικότερη παροχή διαδικτύου στη χώρα, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να περιοριστεί το κύμα της λαϊκής εξέγερσης. Την ίδια τακτική είχε ακολουθήσει και ο πρώην Αιγύπτιος πρόεδρος, Χόσνι Μουμπάρακ, με την ελπίδα ότι χωρίς social media οι διαδηλωτές δεν θα μπορούσαν να οργανωθούν. Ήταν, όμως, πολύ αργά...
The Revolution
«Η ώρα της επανάστασης» που αναρτήθηκε στο Facebook έκανε τον Καντάφι να τρέμει, ενώ με τη βοήθεια του Twitter κατέβηκαν και οι Τυνήσιοι στους δρόμους λίγους μήνες πριν. Τα κοινωνικά δίκτυα απέδειξαν ότι εκτός από ένα εξαιρετικό εργαλείο επικοινωνίας, αλλά και έρευνας αγοράς, μπορούν να μετατραπούν και σε άριστο βήμα κοινωνικών ζυμώσεων.
Αρχικά πολλοί αντιμετώπισαν τα social media ως ένα απλό παιχνίδι και ακόμα περισσότεροι σαν καθαρό χάσιμο χρόνου. Ωστόσο αποδείχθηκαν πολύ πιο ισχυρό εργαλείο από ό,τι είχαν υπολογίσει ακόμα και οι ίδιοι οι δημιουργοί τους.
Πολέμιοι των social media υποστήριξαν έντονα πως κάνουν τους χρήστες να νιώθουν ότι μπορούν να επιλέγουν και να εκφράζονται ελεύθερα, να κάνουν την προσωπική τους επανάσταση απέναντι σε ό,τι τους ενοχλεί. Μια ψευδαίσθηση στην ουσία, σύμφωνα με την άποψή τους, αφού η εξέγερση αυτή δεν θα μπορούσε να ξεπεράσει ποτέ τα σύνορα του διαδικτύου. Να, όμως, που είχαν λάθος! Ακόμα ένα παράδειγμα οι Αγανακτισμένοι που ξεκίνησαν από την Ισπανία και μάλιστα από ένα μήνυμα που αναρτήθηκε στο Facebook και καλούσε τους πολίτες σε ειρηνική διαμαρτυρία στις πλατείες της χώρας, ενάντια στα μέτρα λιτότητας που έχουν ληφθεί. Το μήνυμα δεν άργησε να μεταφραστεί στα ελληνικά, με αποτέλεσμα στις 5 Ιουνίου να πραγματοποιηθεί στην Αθήνα η μεγαλύτερη συγκέντρωση της τελευταίας τριακονταετίας. Περισσότεροι από 300.000 πολίτες κατέκλυσαν την πλατεία Συντάγματος, με τη φωνή των Αγανακτισμένων να φτάνει σε όλη την Ευρώπη ακόμη και μέσω Skype.
«Η ώρα της επανάστασης» που αναρτήθηκε στο Facebook έκανε τον Καντάφι να τρέμει, ενώ με τη βοήθεια του Twitter κατέβηκαν και οι Τυνήσιοι στους δρόμους λίγους μήνες πριν. Τα κοινωνικά δίκτυα απέδειξαν ότι εκτός από ένα εξαιρετικό εργαλείο επικοινωνίας, αλλά και έρευνας αγοράς, μπορούν να μετατραπούν και σε άριστο βήμα κοινωνικών ζυμώσεων.
Αρχικά πολλοί αντιμετώπισαν τα social media ως ένα απλό παιχνίδι και ακόμα περισσότεροι σαν καθαρό χάσιμο χρόνου. Ωστόσο αποδείχθηκαν πολύ πιο ισχυρό εργαλείο από ό,τι είχαν υπολογίσει ακόμα και οι ίδιοι οι δημιουργοί τους.
Πολέμιοι των social media υποστήριξαν έντονα πως κάνουν τους χρήστες να νιώθουν ότι μπορούν να επιλέγουν και να εκφράζονται ελεύθερα, να κάνουν την προσωπική τους επανάσταση απέναντι σε ό,τι τους ενοχλεί. Μια ψευδαίσθηση στην ουσία, σύμφωνα με την άποψή τους, αφού η εξέγερση αυτή δεν θα μπορούσε να ξεπεράσει ποτέ τα σύνορα του διαδικτύου. Να, όμως, που είχαν λάθος! Ακόμα ένα παράδειγμα οι Αγανακτισμένοι που ξεκίνησαν από την Ισπανία και μάλιστα από ένα μήνυμα που αναρτήθηκε στο Facebook και καλούσε τους πολίτες σε ειρηνική διαμαρτυρία στις πλατείες της χώρας, ενάντια στα μέτρα λιτότητας που έχουν ληφθεί. Το μήνυμα δεν άργησε να μεταφραστεί στα ελληνικά, με αποτέλεσμα στις 5 Ιουνίου να πραγματοποιηθεί στην Αθήνα η μεγαλύτερη συγκέντρωση της τελευταίας τριακονταετίας. Περισσότεροι από 300.000 πολίτες κατέκλυσαν την πλατεία Συντάγματος, με τη φωνή των Αγανακτισμένων να φτάνει σε όλη την Ευρώπη ακόμη και μέσω Skype.
BACK TO BASICS
Κάποτε οι συναντήσεις με φίλους ήταν η ευκαιρία για ανταλλαγή απόψεων γύρω από αγορές που έγιναν και υπηρεσίες που χρησιμοποιήθηκαν. Κάποτε, με αφιερώσεις στο ραδιόφωνο, οι φίλοι είχαν την ευκαιρία να ακούσουν τα τραγούδια της επιλογής μας, ενώ με τις αφίσες στους δρόμους μαθαίναμε για τη διοργάνωση μιας εκδήλωσης ή μιας απεργίας. Σήμερα, αν μας αρέσει ένα προϊόν θα κάνουμε «like», αν αγαπήσουμε ένα τραγούδι θα αναρτηθεί στο «wall» μας και αν πραγματοποιείται μια εκδήλωση θα δημιουργηθεί το ανάλογο «group» για να μας ενημερώσει. Από το καφενείο περάσαμε στις καφετερίες και από εκεί στην άνεση του καναπέ μας, αγκαλιά με ένα laptop. Όμως πάντα με μπόλικη παρέα, έστω και διαδικτυακή. Άραγε οι αλλαγές είναι ανατρεπτικές ή μήπως δεν άλλαξε απολύτως τίποτα;
ΟNE-Ο-ΟNE
«Όλα άλλαξαν και στην ουσία όλα έμειναν τα ίδια», είπε ο Peter Economides - ιδρυτής και ιδιοκτήτης της Felix BNI, κατά τη διάρκεια του 9ου Συνέδριου Επικοινωνίας που διοργάνωσε η ΙΜΗ, ξεδιπλώνοντας την επιστροφή στην παραδοσιακή μορφή των ανθρώπινων σχέσεων, έστω και αν αυτή, πλέον, είναι διαδικτυακή.
Οι χρήστες του Facebook υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 600 εκατομμύρια και μέχρι το τέλος του χρόνου εκτιμάται ότι θα σκαρφαλώσουν στο 1 δισεκατομμύριο. Στην Κύπρο εκτιμάται ότι φτάνουν τις 450.000, ενώ χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Νορβηγίας, όπου οι χρήστες ανέρχονται στο 94% του πληθυσμού. «Ίσως φαίνεται τρομακτικό», παραδέχθηκε ο κ. Economides και πρόσθεσε τη φράση της Marie Currie: «Τίποτα δεν είναι για να το φοβόμαστε, απλώς για να το κατανοούμε». Όταν, λοιπόν, κατανοήσουμε την ανάγκη του κόσμου για επιστροφή στην επικοινωνία και στην ανθρώπινη επαφή, τότε θα κατανοήσουμε και τη δύναμη του Facebook.
«Από τη μαζική επικοινωνία επιστρέψαμε στην προσωπική, από τη μαζική διαφήμιση πίσω στις προσωπικές συνομιλίες, από την ανωνυμία στην επωνυμία, από την απλή κατανάλωση στην διαδραστικότητα και από τη μαζική αναζήτηση στο αληθινό feedback. Έχουμε περάσει και πάλι στην επικοινωνία Οne-ο-Οne. Ένας προς έναν, αφού μόνο έτσι δείχνουμε εμπιστοσύνη».
Οι χρήστες του Facebook υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 600 εκατομμύρια και μέχρι το τέλος του χρόνου εκτιμάται ότι θα σκαρφαλώσουν στο 1 δισεκατομμύριο. Στην Κύπρο εκτιμάται ότι φτάνουν τις 450.000, ενώ χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Νορβηγίας, όπου οι χρήστες ανέρχονται στο 94% του πληθυσμού. «Ίσως φαίνεται τρομακτικό», παραδέχθηκε ο κ. Economides και πρόσθεσε τη φράση της Marie Currie: «Τίποτα δεν είναι για να το φοβόμαστε, απλώς για να το κατανοούμε». Όταν, λοιπόν, κατανοήσουμε την ανάγκη του κόσμου για επιστροφή στην επικοινωνία και στην ανθρώπινη επαφή, τότε θα κατανοήσουμε και τη δύναμη του Facebook.
«Από τη μαζική επικοινωνία επιστρέψαμε στην προσωπική, από τη μαζική διαφήμιση πίσω στις προσωπικές συνομιλίες, από την ανωνυμία στην επωνυμία, από την απλή κατανάλωση στην διαδραστικότητα και από τη μαζική αναζήτηση στο αληθινό feedback. Έχουμε περάσει και πάλι στην επικοινωνία Οne-ο-Οne. Ένας προς έναν, αφού μόνο έτσι δείχνουμε εμπιστοσύνη».
ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Ο σημερινός πολίτης, χρήστης, αναγνώστης και καταναλωτής δεν θέλει απλώς να δέχεται πληροφορίες. Ο μόνος τρόπος για να του κρατήσεις το ενδιαφέρον είναι να τον εμπλέξεις, να του δώσεις την ευκαιρία να αλληλεπιδράσει. «Εμείς έχουμε τον καμβά κι εσείς το πινέλο», ανέφερε ο Joshua Partidge, head of operation & planning της Yahoo! στην Ελβετία.
Με περισσότερους από 680 εκατομμύρια χρήστες και πέραν των 15 δισεκατομμυρίων διαφημιστικών μηνυμάτων καθημερινά, η Yahoo! γνωρίζει πολύ καλά ότι το μυστικό βρίσκεται στην εμπλοκή του χρήστη και στη μετάδοση μιας ξεχωριστής εμπειρίας, ώστε να κερδίσει ένα brand την προσοχή και την εμπιστοσύνη.
Όπως τόνισε και ο Nathaniel Hansen, CEO της The Socializers στην Ελλάδα, τα social media δεν μπορούν παρά να χαρακτηριστούν ως η νέα βιομηχανική επανάσταση. Πώς θα μπορούσε να υποτιμηθεί ο ρόλος τους, όταν το internet αποτελεί, περίπου, το 2,9% του παγκόσμιου ΑΕΠ; Αυτό από μόνο του κάνει το διαδίκτυο ισχυρότερο μοχλό για οικονομική ανάπτυξη από ότι τα ορυχεία, οι επιχειρήσεις κοινής ωφελείας και η γεωργία.
Η ενημέρωση γίνεται μέσα από tweets στο Twitter και posts στο Facebook, το skype είναι το νέο τηλέφωνο και το You Tube η νέα τηλεόραση. Το LinkedIn είναι η σύγχρονη εκδοχή ενός γραφείου εξεύρεσης προσωπικού και η Wikipedia η μοντέρνα έκδοση της εγκυκλοπαίδειας. Αυτά είναι μόνο μερικά από τα παραδείγματα, αν σκεφτούμε ότι τα social media είναι όλο μας το σύμπαν. «Τώρα έχουμε την ευκαιρία να μοιραστούμε το DNA μας με τη διεθνή κοινότητα», τόνισε ο κ. Hansen.
Ο σημερινός πολίτης, χρήστης, αναγνώστης και καταναλωτής δεν θέλει απλώς να δέχεται πληροφορίες. Ο μόνος τρόπος για να του κρατήσεις το ενδιαφέρον είναι να τον εμπλέξεις, να του δώσεις την ευκαιρία να αλληλεπιδράσει. «Εμείς έχουμε τον καμβά κι εσείς το πινέλο», ανέφερε ο Joshua Partidge, head of operation & planning της Yahoo! στην Ελβετία.
Με περισσότερους από 680 εκατομμύρια χρήστες και πέραν των 15 δισεκατομμυρίων διαφημιστικών μηνυμάτων καθημερινά, η Yahoo! γνωρίζει πολύ καλά ότι το μυστικό βρίσκεται στην εμπλοκή του χρήστη και στη μετάδοση μιας ξεχωριστής εμπειρίας, ώστε να κερδίσει ένα brand την προσοχή και την εμπιστοσύνη.
Όπως τόνισε και ο Nathaniel Hansen, CEO της The Socializers στην Ελλάδα, τα social media δεν μπορούν παρά να χαρακτηριστούν ως η νέα βιομηχανική επανάσταση. Πώς θα μπορούσε να υποτιμηθεί ο ρόλος τους, όταν το internet αποτελεί, περίπου, το 2,9% του παγκόσμιου ΑΕΠ; Αυτό από μόνο του κάνει το διαδίκτυο ισχυρότερο μοχλό για οικονομική ανάπτυξη από ότι τα ορυχεία, οι επιχειρήσεις κοινής ωφελείας και η γεωργία.
Η ενημέρωση γίνεται μέσα από tweets στο Twitter και posts στο Facebook, το skype είναι το νέο τηλέφωνο και το You Tube η νέα τηλεόραση. Το LinkedIn είναι η σύγχρονη εκδοχή ενός γραφείου εξεύρεσης προσωπικού και η Wikipedia η μοντέρνα έκδοση της εγκυκλοπαίδειας. Αυτά είναι μόνο μερικά από τα παραδείγματα, αν σκεφτούμε ότι τα social media είναι όλο μας το σύμπαν. «Τώρα έχουμε την ευκαιρία να μοιραστούμε το DNA μας με τη διεθνή κοινότητα», τόνισε ο κ. Hansen.
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΑΠΑΘΟΥΣ ΔΕΚΤΗ
«Μια απλή πληροφορία αποτελεί, πλέον, την αφορμή, ώστε να ενεργοποιηθεί ένα εντυπωσιακό δίκτυο μετάδοσης, ανταλλαγής και διαδραστικής επικοινωνίας. Ο καταναλωτής παύει να συμπεριφέρεται ως απλός αναγνώστης και αλληλεπιδρά με το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της 24 Media Group στην Ελλάδα, Σταύρος Δρακουλαράκης. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο χρήστης βομβαρδίζεται με μηνύματα και πληροφορίες από παντού, όμως δεν τα δέχεται παθητικά. Έχει, πλέον, την ευκαιρία να τα εμπλουτίσει, να αλληλεπιδράσει, αλλά και να αναδείξει νέες ιστορίες.
Το internet έφερε τα πάνω - κάτω στην ενημέρωση, την ψυχαγωγία, την επικοινωνία και την κουλτούρα. Ανατρεπτικές αλλαγές θα έλεγε κανείς, αν η ανθρώπινη φύση δεν είχε κάνει πράξη το μεγαλύτερο twist του σεναρίου. Ο άνθρωπος σταμάτησε να σερφάρει απλώς και άρχισε να δημιουργεί. Πήρε στα πόδια του το laptop και ξεκίνησε να γράφει τη δική του ιστορία.
ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΕΡΙΔΙΟ ΣΤΗΝ ΠΙΤΤΑ
Η παντοδυναμία του διαδικτύου στη διαμόρφωση της νέας μας πραγματικότητας φαίνεται ακόμα και από την τεράστια σημασία που δίνεται στη μέτρηση της επισκεψιμότητας των sites.
Όπως εξήγησε ο Andrew Felbert, commercial director, emerging markets, online της The Nielsen Company στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι μετρήσεις στο internet συμβάλλουν ώστε να ενισχυθεί η διαφάνεια και η αξιοπιστία του μέσου και κατ’ επέκταση να γίνει ακόμα πιο ελκυστικό για διαφημιστικά μηνύματα.
Από τη στιγμή που τα στοιχεία επισκεψιμότητας είναι μετρήσιμα μπορεί να υπάρξει περισσότερη διαφάνεια, ουδετερότητα και συνέπεια στην υπηρεσία που προσφέρεται. Το μέσο αποκτά αξιοπιστία και κύρος, υπάρχουν ξεκάθαροι κανόνες και μεθοδολογία, ενώ δεν υπάρχει χώρος για… παιχνίδια. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται είναι πολλοί και πάντα εναρμονισμένες με τις διεθνείς τάσεις. «Η κλασική μέθοδος του tag μπορεί να οδηγήσει στο 99% των σελίδων, ενώ υπολογίζεται ότι 100 δις tags πραγματοποιούνται κάθε μήνα. Ακόμα και τα ‘δαιμονοποιημένα’ cookies μπορούν να φανούν ιδιαίτερα ευεργετικά στις διάφορες μετρήσεις», πρόσθεσε.
Εξάλλου και στην Κύπρο έχουμε, πλέον, περάσει από τη θεωρία της μέτρησης στην πράξη. Όπως ανέφερε ο Σοφοκλής Μαρκίδης, γενικός διευθυντής της AGB Nielsen Media Research Cyprus, υπάρχουν στοιχεία για όλα τα sites που συμμετέχουν στην έρευνα της εταιρείας και μπορεί να γίνει χρήση τους για advertising planning.
Τα στοιχεία από το market intelligence είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο καθημερινά, υπάρχουν προεπιλεγμένες αναλύσεις σε διάφορα μεγέθη και ένα ευέλικτο reporting με βάση τις επιλογές του κάθε χρήστη. Υπάρχει κατηγοριοποίηση των sites, ενώ δίνονται αποτελέσματα ξεχωριστά και στο σύνολο για domestic και total traffic.
Ο κ. Μαρκίδης υπογράμμισε ότι το σύστημα είναι γρήγορο και ευκολόχρηστο, παρέχει όλες τις πληροφορίες για το Μέσο, είναι συγκρίσιμο αφού χρησιμοποιείται το ίδιο σε όλες τις χώρες δραστηριοποίησης της Nielsen και έτσι δεν υπάρχει πια το χάος που επικρατούσε μέχρι πρότινος στην αγορά, με τον καθένα να υποστηρίζει ό,τι επιθυμεί για να κερδίσει τις εντυπώσεις και μερίδιο στη διαφημιστική πίττα του διαδικτύου.
ΜΕ ΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ONLINE
Η δύναμη του διαδικτύου, φυσικά, ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο με την εξέλιξη της τεχνολογίας και τη δημιουργία των smartphones, που έχουν, πλέον, δώσει νέα διάσταση στον όρο «επικοινωνία». Πλέον το διαδίκτυο βρίσκεται στην τσέπη του παντελονιού μας, εκεί που μέχρι σήμερα βρισκόταν το πορτοφόλι μας! Ευτυχώς που έχουμε δύο τσέπες, μία για το κινητό και μία για το πορτοφόλι, μιας και ο ρόλος τους θεωρείται από πολλούς αλληλένδετος.
«Μια απλή πληροφορία αποτελεί, πλέον, την αφορμή, ώστε να ενεργοποιηθεί ένα εντυπωσιακό δίκτυο μετάδοσης, ανταλλαγής και διαδραστικής επικοινωνίας. Ο καταναλωτής παύει να συμπεριφέρεται ως απλός αναγνώστης και αλληλεπιδρά με το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της 24 Media Group στην Ελλάδα, Σταύρος Δρακουλαράκης. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο χρήστης βομβαρδίζεται με μηνύματα και πληροφορίες από παντού, όμως δεν τα δέχεται παθητικά. Έχει, πλέον, την ευκαιρία να τα εμπλουτίσει, να αλληλεπιδράσει, αλλά και να αναδείξει νέες ιστορίες.
Το internet έφερε τα πάνω - κάτω στην ενημέρωση, την ψυχαγωγία, την επικοινωνία και την κουλτούρα. Ανατρεπτικές αλλαγές θα έλεγε κανείς, αν η ανθρώπινη φύση δεν είχε κάνει πράξη το μεγαλύτερο twist του σεναρίου. Ο άνθρωπος σταμάτησε να σερφάρει απλώς και άρχισε να δημιουργεί. Πήρε στα πόδια του το laptop και ξεκίνησε να γράφει τη δική του ιστορία.
ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΕΡΙΔΙΟ ΣΤΗΝ ΠΙΤΤΑ
Η παντοδυναμία του διαδικτύου στη διαμόρφωση της νέας μας πραγματικότητας φαίνεται ακόμα και από την τεράστια σημασία που δίνεται στη μέτρηση της επισκεψιμότητας των sites.
Όπως εξήγησε ο Andrew Felbert, commercial director, emerging markets, online της The Nielsen Company στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι μετρήσεις στο internet συμβάλλουν ώστε να ενισχυθεί η διαφάνεια και η αξιοπιστία του μέσου και κατ’ επέκταση να γίνει ακόμα πιο ελκυστικό για διαφημιστικά μηνύματα.
Από τη στιγμή που τα στοιχεία επισκεψιμότητας είναι μετρήσιμα μπορεί να υπάρξει περισσότερη διαφάνεια, ουδετερότητα και συνέπεια στην υπηρεσία που προσφέρεται. Το μέσο αποκτά αξιοπιστία και κύρος, υπάρχουν ξεκάθαροι κανόνες και μεθοδολογία, ενώ δεν υπάρχει χώρος για… παιχνίδια. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται είναι πολλοί και πάντα εναρμονισμένες με τις διεθνείς τάσεις. «Η κλασική μέθοδος του tag μπορεί να οδηγήσει στο 99% των σελίδων, ενώ υπολογίζεται ότι 100 δις tags πραγματοποιούνται κάθε μήνα. Ακόμα και τα ‘δαιμονοποιημένα’ cookies μπορούν να φανούν ιδιαίτερα ευεργετικά στις διάφορες μετρήσεις», πρόσθεσε.
Εξάλλου και στην Κύπρο έχουμε, πλέον, περάσει από τη θεωρία της μέτρησης στην πράξη. Όπως ανέφερε ο Σοφοκλής Μαρκίδης, γενικός διευθυντής της AGB Nielsen Media Research Cyprus, υπάρχουν στοιχεία για όλα τα sites που συμμετέχουν στην έρευνα της εταιρείας και μπορεί να γίνει χρήση τους για advertising planning.
Τα στοιχεία από το market intelligence είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο καθημερινά, υπάρχουν προεπιλεγμένες αναλύσεις σε διάφορα μεγέθη και ένα ευέλικτο reporting με βάση τις επιλογές του κάθε χρήστη. Υπάρχει κατηγοριοποίηση των sites, ενώ δίνονται αποτελέσματα ξεχωριστά και στο σύνολο για domestic και total traffic.
Ο κ. Μαρκίδης υπογράμμισε ότι το σύστημα είναι γρήγορο και ευκολόχρηστο, παρέχει όλες τις πληροφορίες για το Μέσο, είναι συγκρίσιμο αφού χρησιμοποιείται το ίδιο σε όλες τις χώρες δραστηριοποίησης της Nielsen και έτσι δεν υπάρχει πια το χάος που επικρατούσε μέχρι πρότινος στην αγορά, με τον καθένα να υποστηρίζει ό,τι επιθυμεί για να κερδίσει τις εντυπώσεις και μερίδιο στη διαφημιστική πίττα του διαδικτύου.
ΜΕ ΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ONLINE
Η δύναμη του διαδικτύου, φυσικά, ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο με την εξέλιξη της τεχνολογίας και τη δημιουργία των smartphones, που έχουν, πλέον, δώσει νέα διάσταση στον όρο «επικοινωνία». Πλέον το διαδίκτυο βρίσκεται στην τσέπη του παντελονιού μας, εκεί που μέχρι σήμερα βρισκόταν το πορτοφόλι μας! Ευτυχώς που έχουμε δύο τσέπες, μία για το κινητό και μία για το πορτοφόλι, μιας και ο ρόλος τους θεωρείται από πολλούς αλληλένδετος.
Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Imarcomms, Περικλής Έλληνας, ως το 2015 υπολογίζεται ότι οι καταναλωτές ανά το παγκόσμιο θα ξοδέψουν, περίπου, 119 δις δολάρια σε αγαθά και υπηρεσίες, αγοράζοντας μέσω κινητών τηλεφώνων. Αυτός ο αριθμός αντιπροσωπεύει το 8% του συνόλου της αγοράς e-commerce. Μίας αγοράς που επεκτείνεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς στην Ευρώπη και αναμένεται ότι θα ξεπεράσει και τις ΗΠΑ.
Στην Κύπρο ένας στους πέντε επισκέπτεται το διαδίκτυο μέσω κινητού τηλεφώνου. Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών, το 24,7%, είναι ηλικίας μεταξύ 25 και 34 ετών και το 24,1% μεταξύ 13 και 17. Μεταξύ άλλων, ο λόγος επίσκεψης για το 33,3% είναι η επικοινωνία, για το 32,3% η ψυχαγωγία, για το 24,2% η ενημέρωση και οι γενικές ειδήσεις και για το 7% η αγορά προϊόντων και υπηρεσιών.
Σύμφωνα με σχετική έρευνα, το 92,5% των ερωτηθέντων που πραγματοποίησαν αγορές το έκαναν από ηλεκτρονικό υπολογιστή και το 7,5% από το κινητό τους, ενώ ένα 40,6% ξόδεψε το πρώτο τρίμηνο του 2011 ποσά από 100 έως 249 ευρώ. Τα εργαλεία που έχουν στα χέρια τους οι διαφημιστές, όπως είπε και ο κ. Έλληνας, είναι άφθονα και το κλειδί, φυσικά, βρίσκεται στη δημιουργικότητα, ώστε να κρατηθεί το ενδιαφέρον του καταναλωτή.
Όπως ανέφερε και ο Νίκος Μαργαρίτης, διευθυντής πωλήσεων της Out There Media στην Ελλάδα, οι δαπάνες για mobile advertising παγκοσμίως το 2007 ήταν, περίπου, 2.2 δις δολάρια, το 2010 εκτοξεύθηκαν στα 11.5 δις δολάρια, φέτος ανέρχονται στα 16.3 δις δολάρια και το 2012 υπολογίζεται ότι θα σκαρφαλώσουν στα 21.1 δις δολάρια.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα κινητά αποτελούν ένα «ονειρεμένο» μέσο για κάθε διαφημιστή και marketer, καθώς συνδυάζουν σχεδόν όλα τα πλεονεκτήματα των άλλων, είναι ένα άκρως προσωπικό εργαλείο, δίνουν ακριβή στοιχεία μέτρησης και δημιουργούν μία ολότελα νέα πραγματικότητα για τον κόσμο της διαφήμισης, καθώς βρίσκονται πιο κοντά στον καταναλωτή από κάθε άλλο μέσο. «Το τέλειο εργαλείο για να κτιστεί ένα brand image, να μεταδοθεί ταχύτατα μια πληροφορία με τεράστια διεισδυτικότητα και να οδηγήσει σε αγορά του προϊόντος», πρόσθεσε.
ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΡΙΑ ΠΗΛΕΙΔΟΥ | 14/07/2011
Στην Κύπρο ένας στους πέντε επισκέπτεται το διαδίκτυο μέσω κινητού τηλεφώνου. Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών, το 24,7%, είναι ηλικίας μεταξύ 25 και 34 ετών και το 24,1% μεταξύ 13 και 17. Μεταξύ άλλων, ο λόγος επίσκεψης για το 33,3% είναι η επικοινωνία, για το 32,3% η ψυχαγωγία, για το 24,2% η ενημέρωση και οι γενικές ειδήσεις και για το 7% η αγορά προϊόντων και υπηρεσιών.
Σύμφωνα με σχετική έρευνα, το 92,5% των ερωτηθέντων που πραγματοποίησαν αγορές το έκαναν από ηλεκτρονικό υπολογιστή και το 7,5% από το κινητό τους, ενώ ένα 40,6% ξόδεψε το πρώτο τρίμηνο του 2011 ποσά από 100 έως 249 ευρώ. Τα εργαλεία που έχουν στα χέρια τους οι διαφημιστές, όπως είπε και ο κ. Έλληνας, είναι άφθονα και το κλειδί, φυσικά, βρίσκεται στη δημιουργικότητα, ώστε να κρατηθεί το ενδιαφέρον του καταναλωτή.
Όπως ανέφερε και ο Νίκος Μαργαρίτης, διευθυντής πωλήσεων της Out There Media στην Ελλάδα, οι δαπάνες για mobile advertising παγκοσμίως το 2007 ήταν, περίπου, 2.2 δις δολάρια, το 2010 εκτοξεύθηκαν στα 11.5 δις δολάρια, φέτος ανέρχονται στα 16.3 δις δολάρια και το 2012 υπολογίζεται ότι θα σκαρφαλώσουν στα 21.1 δις δολάρια.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα κινητά αποτελούν ένα «ονειρεμένο» μέσο για κάθε διαφημιστή και marketer, καθώς συνδυάζουν σχεδόν όλα τα πλεονεκτήματα των άλλων, είναι ένα άκρως προσωπικό εργαλείο, δίνουν ακριβή στοιχεία μέτρησης και δημιουργούν μία ολότελα νέα πραγματικότητα για τον κόσμο της διαφήμισης, καθώς βρίσκονται πιο κοντά στον καταναλωτή από κάθε άλλο μέσο. «Το τέλειο εργαλείο για να κτιστεί ένα brand image, να μεταδοθεί ταχύτατα μια πληροφορία με τεράστια διεισδυτικότητα και να οδηγήσει σε αγορά του προϊόντος», πρόσθεσε.
ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΡΙΑ ΠΗΛΕΙΔΟΥ | 14/07/2011