Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2011

Πώς να μην κάνεις όλες τις δουλειές μαζί – Δούλευε πιο απλά και συνετά. 1 Σεπτεμβρίου, 2011 | Συντάκτης Leo Babauta


Κάνεις δύο δουλειές παράλληλα, ενώ το αφεντικό σου έχει αφήσει δύο νέα αιτήματα πάνω στο γραφείο σου. Μιλάς στο τηλέφωνο ενώ έρχονται 2-3 νέα emails. Προσπαθείς να φύγεις στην ώρα σου έτσι ώστε να πάρεις πηγαίνοντας στο σπίτι μερικά λαχανικά που χρειάζεσαι για το βραδινό. Το Blackberry έχει αρχίσει να τα φτύνει, όπως και το κινητό σου τηλέφωνο. Ένας συνάδελφός σου έρχεται να σου ζητήσει κάποιες πληροφορίες και το Google Reader σου έχει πάνω από 100 μηνύματα να διαβάσεις.
Πετάγεσαι από τη μία δουλειά στην άλλη με τρομερή ταχύτητα.
Σε αυτή την εποχή της στιγμιαίας τεχνολογίας, βομβαρδιζόμαστε με υπερβολικές πληροφορίες και απαιτήσεις της εποχής μας. Αυτός είναι ένας λόγος που το GTD (ένα σύστημα για το πώς να φέρνεις τα πράγματα εις πέρας) είναι τόσο δημοφιλές στον κόσμο της πληροφορίας – είναι ένα σύστημα σχεδιασμένο για γρήγορες αποφάσεις και για να βάζει όλες τις απαιτήσεις της ζωής σου σε μία τάξη. Αλλά ακόμα κι αν χρησιμοποιούμε το GTD, κάποιες φορές κατακλυζόμαστε από τα πράγματα που πρέπει να κάνουμε και το σύστημά μας αρχίζει να καταρρέει.
Στο Life Hack υπάρχει ένα άρθρο για το Πώς να κάνεις όλες τις δουλειές μαζί, και πρόκειται για ένα καλό άρθρο σχετικά με την πολυδιεργασία και πώς να τα καταφέρεις όσο εστιάζεις σε μία εργασία τη φορά.
Αυτό το άρθρο είναι για το Πως να ΜΗΝ κάνεις όλες τις δουλειές μαζί – ένας οδηγός για να δουλεύεις όσο πιο απλά γίνεται για την ψυχική σου υγεία.
Πρώτα, μερικοί γρήγοροι λόγοι γιατί να μην κάνεις όλες τις δουλειές μαζί:
1. Είναι λιγότερο αποδοτικό, εξαιτίας της ανάγκης να αλλάζεις ταχύτητες για κάθε δουλειά.
2. Είναι πιο πολύπλοκο, και είσαι πιο επιρρεπής στο άγχος και τα λάθη.

3. Μπορεί να είναι τρέλα, και σε αυτό τον ήδη χαώδη κόσμο χρειαζόμαστε να βρούμε μία μικρή όαση πνευματικής υγείας και ηρεμίας.
Παρακάτω είναι κάποιες συμβουλές για το Πώς να μην κάνεις όλες τις δουλειές μαζί:
1. Πρώτα κάνε λίστες με τα πράγματα που πρέπει να κάνεις ανά κατηγορία (πχ τηλεφωνήματα, δουλειές στον υπολογιστή, άλλες “αποστολές”, σπίτι, θέματα “σε αναμονή” κτλ).
2. Έχε ένα εργαλείο “αιχμαλώτισης” των σκέψεών σου (όπως ένα σημειωματάριο) για γρήγορες σημειώσεις σχετικά με το τι πρέπει να γίνει.
3. Έχε έναν φάκελο εισερχομένων για τα email σου κι ένα κουτί εισερχομένων για τα έγγραφα που λαμβάνεις, έτσι ώστε όλα τα εισερχόμενα να μαζεύονται σε αυτά τα δύο σημεία.
4. Προγραμμάτισε τη μέρα σου σε διαστήματα, με κάποια κενά ενδιάμεσα για επείγοντα που μπορεί να προκύψουν. Μπορείς να δοκιμάσεις ωριαία διαστήματα ή μισάωρα, ανάλογα τι σε βολεύει. Ή δοκίμασε αυτό: 40λεπτα διαστήματα με 20λεπτα κενά ενδιάμεσα για διάφορες άλλες ενέργειες που πρέπει να γίνουν.
5. Πρώτο πράγμα πρωί πρωί: δούλεψε το Πιο Σημαντικό Πράγμα της ημέρας. Μην κάνεις τίποτα άλλο μέχρι αυτό να τελειώσει. Κάνε ένα μικρό διάλειμμα και μετά ξεκίνα το επόμενο Πιο Σημαντικό Πράγμα. Αν μπορείς να τελειώσεις 2-3 από αυτά το πρωί, η υπόλοιπη μέρα θα κυλήσει πιο εύκολα.
6. Όταν δουλεύεις κάτι συγκεκριμένο σε ένα χρονικό διάστημα που έχεις ορίσει, απενεργοποίησε οτιδήποτε άλλο σου αποσπά την προσοχή.Κλείσε το email, και το Internet αν είναι δυνατόν. Κλείσε το κινητό σου τηλέφωνο. Προσπάθησε να μην απαντάς στο τηλέφωνό σου αν είναι δυνατόν. Εστίασε σε αυτή τη συγκεκριμένη δουλειά που κάνεις, και προσπάθησε να την τελειώσεις χωρίς να ανησυχείς για άλλα πράγματα.
7. Αν νιώθεις μια έντονη επιθυμία να ελέγξεις τα email σου ή να κάνεις κάποια άλλη δουλειά, σταμάτα τον εαυτό σου. Ανάπνευσε βαθιά. Βοήθησε τον εαυτό σου να εστιάσει και πάλι στη δουλειά που κάνεις.
8. Αν σου έρχονται άλλα πράγματα όσο δουλεύεις, βάλε τα στο κουτί των εισερχομένων, ή κράτα μία σημείωση στο εργαλείο που αιχμαλωτίζεις τις σκέψεις σου (πχ σημειωματάριο). Επέστρεψε στην δουλειά που έχεις ξεκινήσει να κάνεις.
9. Μία στο τόσο, όταν έχεις ολοκληρώσει τη δουλειά που είχες ξεκινήσει,επεξεργάσου τις σημειώσεις σου και ό,τι υπάρχει στο κουτί των εισερχομένων, προσθέτοντας τις νέες δουλειές στη λίστα με όσα πρέπει να κάνεις και αναπροσαρμόζοντας το πρόγραμμά σου αν χρειάζεται. Επεξεργάσου τα email σου και ό,τι άλλα εισερχόμενα έχεις στα διαλείμματά σου (που έχεις αποφασίσει από πριν πότε θα γίνονται).
10. Υπάρχουν φορές που είναι ανάγκη να γίνει μία διακοπή και δεν μπορείς να την αναβάλλεις μέχρι να τελειώσει η δουλειά που κάνεις. Σε αυτή την περίπτωση, σημείωσε που έχεις μείνει (κρατώντας κάποιες σημειώσεις αν έχεις λίγο χρόνο), και βάλε στην άκρη όλα μαζί τα έγγραφα και τις σημειώσεις που αφορούν στη δουλειά που είχες ξεκινήσει. Έτσι, όταν επιστρέψεις στη δουλειά αυτή, μπορείς να πάρεις τις σημειώσεις και να δεις που είχες μείνει
11. Παίρνε βαθιές αναπνοές, τεντώσου, και κάνε διαλείμματα μία στο τόσο. Ευχαριστήσου τη ζωή. Βγες έξω, κι εκτίμησε τη φύση.
 Συντάκτης Leo Babauta