Παρασκευή, 2 Μαρτίου 2012

Πως να βελτιώσεις τον εαυτό σου σε 3 εβδομάδες




Συχνά εξετάζοντας τον τρόπο ζωής μας λέμε στον εαυτό μας «αχ, μακάρι να μπορούσα να αλλάξω αυτό». Ωστόσο η προοπτική της αλλαγής είναι κάτι που μας τρομάζει. Οι ειδικοί πάντως υποστηρίζουν πως αν κάνεις κάτι για περίπου τρεις εβδομάδες, αρχίζεις να διαμορφώνεις μία συνήθεια. 30 ημέρες είναι, επίσης, ένα αρκετά μακρύ χρονικό διάστημα για να εισπράξεις τα οφέλη της καινούριας σου συνήθειας και να προχωρήσεις παρακάτω. Ακολουθούν τρεις προτάσεις καινούριων συνηθειών – αν και μπορείς να βρεις μόνος σου πολλές περισσότερες.

1. Ένα μικρό πρόγραμμα συγγραφής που θα κάνει τη διαφοράΌχι, δεν μιλάμε για ένα δοκίμιο ή για μια δημιουργική σύνθεση. Μιλάμε για πολύ απλά πράγματα, όπως το να γράψεις τρία όνειρα που ελπίζεις να εκπληρώσεις, μερικά πράγματα που ελπίζεις να γίνουν μέσα στην ημέρα, μια αυθόρμητη ιδέα, κάτι που δεν έχεις κάνει ποτέ αλλά πάντα ήθελες να το προσπαθήσεις. Γράψε τα πάντα ακόμα κι αν δεν αφορούν πρακτικά θέματα ή δεν μπορούν να εκπληρωθούν αμέσως. Η ίδια η συνήθεια της πράξης του γραψίματος παράγει μια αυθόρμητη ενέργεια για να βγει και να εκπληρωθεί το όνειρο. Αυτό μπορεί να μην πραγματοποιηθεί μέσα σε μία νύχτα, αλλά τουλάχιστον εκείνη την ημέρα θα έχεις κάνει το πρώτο βήμα. Επίσης κάθε μέρα για έναν μήνα μπορείς να γράφεις επτά πράγματα που σου συμβαίνουν αυτή την περίοδο και για τα οποία είσαι ευγνώμων. Αυτή η άσκηση θα σε βοηθήσει να ισορροπήσεις και να συνειδητοποιήσεις πόσα καλά πράγματα σου συμβαίνουν τα οποία δεν είχες προσέξει μέχρι τώρα.
2. Μάθε να παίζεις ένα όργανοΌλοι έχουμε ένα αγαπημένο μουσικό όργανο που κάθε φορά που το ακούμε «πόσο  θα ήθελα να ξέρω κι εγώ αυτό το όργανο». Πολλοί άνθρωποι αναβάλλουν την εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου επειδή συγκρίνουν τους εαυτούς του με τους επαγγελματίες μουσικούς και αισθάνονται ότι δεν θα φθάσουν ποτέ στο επίπεδο τους. Από πολλές απόψεις αυτή η τοποθέτηση είναι αντανακλαστική μιας ευρύτερης δυτικής νοοτροπίας. Αισθανόμαστε ότι θα είμαστε ευτυχισμένοι μόνο αφού έχουμε επιτύχει έναν ορισμένο στόχο, και δεν πιστεύουμε ότι μπορούμε να πάρουμε χαρά μόνο από τη διαδικασία της μάθησης. Ο μόνος τρόπος να αλλάξουμε αντιμετώπιση είναι με την τακτική της «βουτιάς». Είναι αλήθεια ότι πολλά όργανα είναι πολύ ακριβά για να τα αγοράσουμε, αλλά σε πολλές περιπτώσεις μπορούμε να τα ενοικιάσουμε, γεγονός το οποίο μας δίνει μια ευκαιρία να δοκιμάσουμε αυτή την εμπειρία για 30 ημέρες και να δούμε εάν είναι το συγκεκριμένο όργανο για εμάς. Όμως, είναι σημαντικό να κάνουμε μαθήματα από έναν επαγγελματία. Αφιέρωσε περίπου 15 λεπτά την ημέρα για εξάσκηση ώστε να σου γίνει συνήθεια. Θα διαπιστώσεις ότι θα έχεις καλές και κακές ημέρες, αλλά όπως και να έχει, κάθε φορά θα απολαμβάνεις ένα αίσθημα ικανοποίησης μόνο και μόνο επειδή επιμένεις και προσπαθείς.
3. Μια μαντρική άσκηση για να καθαρίσεις τις σκέψεις σουΑυτή είναι μια άσκηση περισυλλογής που θα σε βοηθήσει αρκετά να ηρεμήσεις το μυαλό σου και να διώξεις τις αρνητικές σκέψεις από το σύστημά σου. Είναι σημαντικό να τις κάνεις καθιστός σε ένα ήσυχο μέρος όπου δεν θα σε ενοχλεί κανείς και ο καλύτερος χρόνος είναι νωρίς το πρωί. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα επιφώνημα όπως το διάσημο «αούμ», που έχει χρησιμοποιηθεί για χιλιάδες έτη στην ανατολή ή μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μία άλλη λέξη που μας εκφράζει. Αντί να την προφέρουμε αργά, όπως λέγεται κανονικά, ας προσπαθήσουμε να την επαναλάβουμε αρκετά γρήγορα. Με το να το επαναλάβουμε μπορούμε να αισθανθούμε τον ήχο της λέξης που αντηχεί μέσα στην καρδιά. Την πρώτη ημέρα αρχίζουμε με 500 - εάν το κάνουμε αρκετά γρήγορα, αυτό πρέπει να πάρει 10 λεπτά. Την επόμενη ημέρα ανεβαίνουμε στις 600, την τρίτη ημέρα πάνω από 700 και ούτω καθεξής μέχρι στο τέλος της εβδομάδας να καταφέρουμε να το επαναλάβουμε 1200 φορές. Κατόπιν επιστρέφουμε σε λιγότερες φορές - 1100, 1000 και ούτω καθεξής - έως ότου φθάσουμε πάλι στις 500. Κατά τη διάρκεια της τρίτης εβδομάδας αυξάνουμε πάλι από 100 σε 1200, πριν επιστρέψουμε πάλι στις 500. Αυτή η άσκηση των τεσσάρων εβδομάδων μας γεμίζει με πρόσθετη ενέργεια και ηρεμεί το μυαλό καθώς το απασχολεί με την λέξη αυτή αφήνοντας όλες τις υπόλοιπες σκέψεις στην άκρη.
από: MoodHackers Team