Παρασκευή, 13 Ιανουαρίου 2012

Η μέθοδος εκμάθησης του σώματος" Feldenkrais"



Η μέθοδος Feldenkrais είναι ένα μοναδικό σύστημα εκμάθησης του σώματος. Διερευνά νέες πτυχές της κίνησης και ενισχύει την αυτοπαρατήρηση, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η κινητικότητα και η ευεξία που συνοδεύει τις κινήσεις του σώματος. Η διαδικασία αυτή οδηγεί ανθρώπους κάθε ηλικίας, ανεξάρτητα από το επίπεδο των ικανοτήτων τους, να επιζητούν οι ίδιοι την προσωπική τους ανάπτυξη. Επίσης, ενθαρρύνει τον καθένα να συνεχίζει να μαθαίνει νέους τρόπους κίνησης, αποτελεσματικούς και εύκολους στην εφαρμογή. 

Ποιος είναι ο Moshe Feldenkrais
Ο άνθρωπος που επινόησε τη μέθοδο που φέρει το όνομά του γεννήθηκε στη Ρωσία το 1904 και πέρασε μεγάλο μέρος της ζωής του στο Ισραήλ και σε διάφορες χώρες της Ευρώπης. Αποφοίτησε από τη Σορβόννη με διδακτορικό στην Εφαρμοσμένη Φυσική. Ασχολήθηκε με το Τζούντο, απέκτησε "μαύρη ζώνη", και ήταν από τους πρώτους που εισήγαγαν αυτή την πολεμική τέχνη στη Δύση. Παίζοντας ποδόσφαιρο, υπέστη έναν σοβαρό τραυματισμό στο γόνατο. 'Εκτοτε, αφιέρωσε όλη του τη ζωή σε έρευνες πάνω στη δομή και τις λειτουργίες του κεντρικού νευρικού συστήματος, καθώς και στην επίδραση της εκπαίδευσης και της κίνησης στην ανάπτυξη του ανθρώπου.

Πώς διδάσκεται η μέθοδος Feldenkrais; 
Με δύο τρόπους:
Συνειδητοποίηση της κίνησης
Η εκμάθηση γίνεται συνήθως σε ομάδες, αλλά μπορεί να γίνει και ατομικά. Ο άνθρωπος που εξασκεί αυτή τη μέθοδο καθοδηγεί λεκτικά τους μαθητές σε μια σειρά κινήσεων, στα πλαίσια μιας διαδικασίας εξερεύνησης. Η προσοχή εστιάζεται στην πορεία της κάθε κίνησης, και οι συμμετέχοντες μαθαίνουν να παρατηρούν την ποιότητα της αλλαγής που συμβαίνει στο σώμα τους. Κάνοντας απαλές κινήσεις, θα βελτιώσεις την ικανότητα της αυτοπαρατήρησης και θα ενισχύσεις την ευελιξία και το συντονισμό σου
Λειτουργική ολοκλήρωση Ενδείκνυται για όσους χρήζουν φροντίδας σε ατομικό επίπεδο. Ο άνθρωπος που εξασκεί αυτή τη μέθοδο καθοδηγεί ο ίδιος τον μαθητή με πολύ απαλές κινήσεις. Ο μαθητής φορά άνετα και ελαφριά ρούχα και είναι καθιστός ή ξαπλωμένος σ' ένα ειδικό χαμηλό τραπέζι. Με προσεκτική καθοδήγηση, ο μαθητής αρχίζει να συνειδητοποιεί τις προσωπικές του συνήθειες και του προτείνονται νέοι τρόποι κίνησης. Κατόπιν, η γνώση αυτή μπαίνει σε εφαρμογή σε καθημερινές δραστηριότητες, όπως στην έκταση του σώματος για να πιάσει ένα αντικείμενο, στην όρθια και καθιστή στάση, στο περπάτημα.

Άλλα σημαντικά οφέλη που προσφέρει η μέθοδος:- Σε απαλλάσσει από τις δυσάρεστες συνέπειες του άγχους
- Σε βοηθά να ανακαλύψεις ξανά τις ολοκληρωμένες λειτουργίες του σώματός σου μετά από σοβαρούς ή μακρόχρονους τραυματισμούς και περιόδους με νευρολογικές διαταραχές.
- Αυξάνει τις επιδόσεις σου στον αθλητισμό, στο χορό και τη μουσική.
- Σε βοηθά να αποκτήσεις διαύγεια σκέψης και να βελτιώσεις την ικανότητά σου στο να επιλύεις προβλήματα.
Αν θες να βρεις τους δασκάλους της συγκεκριμένης μεθόδου στην Έλλαδα μπες στο συγκεκριμένο linkhttp://www.eguide-of-greece.gr/feldenkrais_method/
από: MoodHackers Team