Δευτέρα, 7 Φεβρουαρίου 2011

Πρόγραμμα κοινόχρηστων ενοικιαζόμενων ποδηλάτων απο τον δήμο Αθηναίων!



Οι Αθηναίοι γίνονται… Ευρωπαίοι ή (ορθότερα) αποκτούν ευρωπαϊκές συνήθειες!

Πως; Με το νέο πιλοτικό πρόγραμμα των κοινόχρηστων ενοικιαζόμενων ποδηλάτων που θέτει σε εφαρμογή από το ερχόμενο καλοκαίρι ο δήμος Αθηναίων!

Ο μεγαλύτερος δήμος της χώρας πρόκειται να εφαρμόσει κοινόχρηστο σύστημα ποδηλάτων, στα πρότυπα ευρωπαϊκών πόλεων, με στόχο τη σταδιακή μείωση της χρήσης των αυτοκινήτων αλλά και τη διευκόλυνση στη κίνηση των πολιτών.

Εξετάζοντας όλα τα μοντέλα ενοικίασης ποδηλάτων που εφαρμόζονται στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πόλεις, ο δήμος Αθηναίων προσανατολίζεται αρχικά στη δημιουργία τριών σταθμών ενοικίασης με τη διαδρομή που έχει επιλεγεί για την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος να ξεκινά από το Παναθηναϊκό Στάδιο, να συνεχίζει περνώντας από το Ζάππειο και να καταλήγει -μέσω της Διονυσίου Αρεοπαγίτου- στο Θησείο.

Στόχος φυσικά η επέκταση του μοντέλου και σε άλλες συνοικίες της Αθήνας ώστε να αναπτυχθεί μια εναλλακτική μορφή μετακίνησης στο πολύπαθο κέντρο της Αθήνας, ενώ δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται (σε περίπτωση γενικότερης εφαρμογής του μοντέλου) η σύνδεση των σταθμών μίσθωσης ποδηλάτων με σταθμούς μετρό και ηλεκτρικού ώστε να υπάρχει συνδυασμένη επιβίβαση.

«Δεχόμαστε διάφορες προτάσεις και προσφορές και θα καταλήξουμε σε αυτήν που συμφέρει τον δήμο, τους κατοίκους και τους επισκέπτες» σημείωσε σχετικά με το θέμα ο δημοτικός σύμβουλος Τ. Κρομμύδας (επιφορτισμένος με θέματα περιβάλλοντος) μιλώντας στο Έθνος.

Ηλεκτρονική κάρτα συνδρομητή και χρέωση λιγότερο από ευρώ

Αν και δεν έχει διευκρινιστεί αν θα λειτουργεί και στην Αθήνα με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, υπάρχει το «φωτεινό παράδειγμα» της Κέρκυρας. Στο νησί των Φαιάκων βρίσκεται σε εφαρμογή ήδη από το νέο έτος σύστημα μίσθωσης ποδηλάτων υπό την αιγίδα του δήμου το οποίο περιλαμβάνει 100 ποδήλατα κατανεμημένα σε οκτώ σταθμούς.

Οι μόνιμοι κάτοικοι εξασφαλίζουν πρόσβαση στα ποδήλατα αποκτώντας μια ειδική ηλεκτρονική κάρτα συνδρομητή, ενώ πρόβλεψη έχει γίνει και για τους επισκέπτες-τουρίστες οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιούν την πιστωτική τους κάρτα στους ειδικούς σταθμούς μίσθωσης. Η χρέωση είναι μόλις 0,50 ευρώ το μισάωρο.

Λειτουργεί με επιτυχία εδώ και χρόνια σε πόλεις της Ευρώπης

Άλλη κουλτούρα, άλλοι τρόποι ζωής… Η Ευρώπη έχει δώσει λύση στο θέμα της κατάχρησης του αυτοκινήτου και του μποτιλιαρίσματος στο κέντρο των πόλεων εδώ και αρκετά χρόνια με την εκτεταμένη εφαρμογή μοντέλου μίσθωσης ποδηλάτων. Το έχουν μάλιστα… εξελίξει κιόλας βάζοντας μικρές πινακίδες διαφήμισης στα ποδήλατα και εξασφαλίζοντας επιπλέον έσοδα.

Πρωτοπόρες οι γαλλικές πόλεις καθώς στο Παρίσι βρίσκεται το μεγαλύτερο σύστημα μίσθωσης ποδηλάτων στον κόσμο ενώ η Λυών ήταν η πρώτη που το εφήρμοσε και αποτελεί «μοντέλο» για τις υπόλοιπες πόλεις με 16.000 διαδρομές με ποδήλατα να λαμβάνουν χώρα καθημερινά στους δρόμους της. Ανάλογο σύστημα εφαρμόζεται και σε άλλες μεγαλουπόλεις όπως το Λονδίνο, η Βαρκελώνη, η Σεβίλλη κλπ.

Στο Λονδίνο ο δήμος ενοικιάζει 5.000 ποδήλατα τα οποία βρίσκονται σε 315 σταθμούς. Το κόστος είναι 3 στερλίνες (περίπου 3,5 ευρώ) για τις 2 πρώτες ώρες. Στη Βαρκελώνη αντίθετα οι ποδηλάτες καταβάλουν ετήσια συνδρομή και εκδίδουν προσωπική κάρτα που ξεκλειδώνει το ποδήλατο. Εκεί η χρέωση είναι δωρεάν για την πρώτη μισή ώρα ανεβαίνοντας κατά 0,5 ευρώ ανά μισάωρο με τη μέγιστη χρέωση να φθάνει τα 3 ευρώ.
madata.gr